Trzebiatów stanowi dzisiaj jeden z najciekawszych punktów na turystycznej mapie Pomorza. W ciągu jednodniowego spaceru po urokliwych uliczkach miasta nie sposób zapoznać się ze wszystkimi ciekawostkami związanymi z licznymi zabytkami. W czasie kiedy pada deszcz, z pobliskich nadmorskich miejscowości nadciągają rzesze turystów aby zwiedzić, to historyczne miasteczko.

– Dzisiaj nie ma odpowiedniej pogody do plażowania, dlatego też postanowiliśmy odwiedzić Trzebiatów. Zainteresowało nas to miasteczko, odnaleźliśmy informację o Szlaku Słonia w internecie i jesteśmy – stwierdzili zwiedzający Trzebiatów turyści z Luboszyc, którzy w czasie swojego urlopu wypoczywają w Dźwirzynie. – Podziwiamy liczne zabytki, Basztę Kaszaną, w tej chwili zwiedzamy Pałac. Trzebiatów jest bardzo ciekawą miejscowością i jest godny polecenia. Chcemy bardzo pochwalić młodzież, która działa w Baszcie. Dzieciaki z wielką pasją opowiadają o swoim mieście – zaznaczyła rodzina Wojtanowskich. – Pałac nad Młynówką przeżywa prawdziwe oblężenie. Każdego dnia odwiedzają nas liczne wycieczki, kolonie i co najważniejsze bardzo chwalą nasze ekspozycje – podkreślił Piotr Żak kustosz muzeum w Pałacu nad Młynówką.
– Wykorzystując ten czas kiedy jest pochmurno, postanowiłam odwiedzić Pałac – powiedziała Regina Wołowiec z Mielca. – Szczególnie interesują mnie stare meble i życie byłych mieszkańców Trzebiatowa i regionu. Hobbystycznie interesuję się historią ubioru i naprawdę mam co zwiedzać. Byłam tu kilka lat temu i o ile pamięć nie płata mi figla, to muszę powiedzieć, że eksponatów w muzeum jest dużo więcej i naprawdę tu się zmieniło, tak na plus – podsumowała mieszkanka Mielca.
– Przyjechaliśmy na rybę do Niechorza i dowiedzieliśmy się, że warto odwiedzić Trzebiatów – zdradzili Hanna i Sławomir, którzy na wakacyjny odpoczynek udali się do Ustronia Morskiego z Łodzi. – Idąc ulicami Trzebiatowa bardzo łatwo zobaczyć wiele ciekawych zabytków. Zwiedzaliśmy kościół mariacki, Basztę Kaszaną, a teraz idziemy do pałacu. Trzebiatów jest bardzo ładnym, urokliwym miastem i z czystym sumieniem można powiedzieć, że Trzebiatów jest odpowiedni na niepogodę – dodali turyści z Łodzi.